Blog

  • Data dodania: 08.02.2022
  • Autor wpisu: Aleksandra Szeląg
  • Tagi: wirtualne spacery, wideoprezentacje, marketing nieruchomości, biuro nieruchomości poznań
Pandemia COVID-19 wysoce zweryfikowała jakość marketingu ofert nieruchomości. Wcześniej, dodający ogłoszenia z kiepskiej jakości zdjęciami i lakonicznymi opisami zapraszali do obejrzenia nieruchomości na żywo- w końcu żaden materiał graficzny nie odda rzeczywistego charakteru obiektu. Dziś już wiemy, że dobrze przygotowana oferta, kompletna w wysokiej jakości materiały wizualne oraz szczegółowy opis jest kluczem do efektywnej sprzedaży, szczególnie w czasie, kiedy klienci nie odwiedzają każdej nieruchomości z listy, a tylko te wybrane, najbardziej wpisujące się w ich preferencje.


Jakie narzędzia marketingowe mamy na rynku?

Profesjonalne biura nieruchomości oraz portale ogłoszeniowe spopularyzowały kilka rozwiązań, które były już dostępne, ale nie znalazły zastosowania w ogłoszeniach dotyczących nieruchomości- z pewnością nie na taką skalę, w jakiej wykorzystywane są dziś. Są to:
  • Wideoprezentacje na żywo,
  • Filmy prezentujące nieruchomość,
  • Wirtualne spacery.
Z wymienionych form, to wirtualne spacery zdają się być najbardziej przystępne dla ogłoszeniodawców. Wideoprezentacje na żywo wymagają elastyczności i dyspozycyjności, natomiast film specjalistycznych umiejętności do jego wykonania.


Chcesz sprzedać dobrze? Postaw na wirtualny spacer!

Dlaczego warto wzbogacić swoje ogłoszenie o zdjęcia sferyczne? Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na fakt, że proces decyzyjny klienta poszukującego nieruchomości jest długi i złożony. Dobrze skomponowana oferta powinna wspierać go na każdym etapie - od treściwego tytułu, zachęcającego zdjęcia głównego, poprzez szczegółowy opis i możliwość wirtualnego zwiedzenia obiektu, aż po aktualne dane kontaktowe- to ważne, aby oglądający mógł szybko zweryfikować swoje pytania i wątpliwości. Według badań przeprowadzonych przez portal Realtor.com, oferty z wirtualnymi spacerami zyskują aż o 87% więcej wyświetleń od tych bez. Badanie wskazuje również, że możliwość obejrzenia nieruchomości online obniża liczbę nieefektywnych prezentacji o 40%, czyli krótko mówiąc- stworzenie spaceru w kilkanaście minut, oszczędza nam, a także klientom, dobre kilka godzin 😉.


Jak wykonać wirtualny spacer?

W Invest Realty stosujemy dwie formy robienia zdjęć sferycznych: poprzez specjalną kamerę z aparatem o obiektywie 360o, a także poprzez innowacyjną metodę tworzenia spaceru online smartfonem. Oto spacer w kilku krokach:
  1. Home staging - przygotuj nieruchomość, aby była atrakcyjna wizualnie dla klientów,
  2. Ustaw kamerę w centrum pomieszczenia i wykonaj zdjęcie, czynność powtórz w każdym pomieszczeniu (duże pomieszczenia mogą wymagać zrobienia kilku zdjęć),
  3. Stwórz spacer w dedykowanej do tego aplikacji,
  4. Publikuj ogłoszenie i sprzedawaj efektywnie.